Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
INF.04 Pytanie 1
Projektowanie, programowanie …

Co można powiedzieć o metodach klasy Point?

Ilustracja do pytania 1
A. Zawierają przeładowanie (przeciążenie) operatora.
B. Zawierają błąd, gdyż nazwy metod muszą się różnić.
C. Pełnią funkcję konstruktorów w zależności od liczby parametrów.
D. Są przeładowane (przeciążone).
INF.04 Pytanie 2
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment kodu z Android Studio implementuje metodę nasłuchującą do obsługi zdarzenia:

Ilustracja do pytania 2
A. zmiany pola edycyjnego
B. przełączenia kontrolki Switch
C. wybrania daty
D. wciśnięcia przycisku
INF.04 Pytanie 3
Projektowanie, programowanie …

Na obrazie przedstawiono fragment emulacji iOS z kontrolką. Który kod XAML opisuje tę kontrolkę?

Ilustracja do pytania 3
A. <Stepper Increment= "1" />
B. <Entry IsPassword= "true" />
C. <Switch IsToggled= "true" />
D. <Slider Maximum= "255" />
INF.04 Pytanie 4
Projektowanie, programowanie …

Z tabeli przedstawiającej złożoność obliczeniową algorytmów sortowania na dowolnym, dużym, zbiorze wejściowym (ponad 100 elementów) wynika, że najszybszą metodą jest algorytm sortowania:

Ilustracja do pytania 4
A. bąbelkowego
B. przez zliczanie
C. przez scalanie
D. kubełkowego
INF.04 Pytanie 5
Projektowanie, programowanie …

Rezultatem wykonania przedstawionego fragmentu kodu jest wypisanie liczb z przedziału od 2 do 20, które są

Ilustracja do pytania 5
A. podzielne przez wartość zmiennej check.
B. parzyste.
C. podzielne przez wartość zmiennej test.
D. pierwsze.
INF.04 Pytanie 6
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony diagram Gantta dotyczy projektu informatycznego. Zakładając, że każdy członek zespołu ma wystarczające umiejętności, aby wykonać każde z zadań oraz do każdego z zadań można przydzielić tylko jedną osobę, która poświęca na zadanie cały dzień pracy, to minimalnie zespół musi liczyć:

Ilustracja do pytania 6
A. 4 osoby
B. 2 osoby
C. 1 osobę
D. 5 osób
INF.04 Pytanie 7
Projektowanie, programowanie …

Rekomendacje standardu WCAG 2.0 związane z percepcją dotyczą:

A. zapewnienia wystarczającej ilości czasu na przeczytanie i przetworzenie treści
B. zapewnienia interakcji pomiędzy komponentami użytkownika przy użyciu klawiatury
C. przedstawienia komponentów interfejsu użytkownika
D. zrozumienia i rzetelności w dostarczonych treściach na stronie
INF.04 Pytanie 8
Projektowanie, programowanie …

Środowiskiem natywnym do programowania aplikacji desktopowych za pomocą języka C# jest:

A. PyCharm
B. Eclipse
C. MS Visual Studio
D. NetBeans
INF.04 Pytanie 9
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony algorytm może być zaimplementowany w języku Java w oparciu o instrukcję:

Ilustracja do pytania 9
A. try
B. switch
C. while
D. if
INF.04 Pytanie 10
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony zapis w języku Python prezentuje:

Ilustracja do pytania 10
A. tablicę asocjacyjną (słownik)
B. stos
C. strukturę
D. kolejkę (LIFO)
INF.04 Pytanie 11
Projektowanie, programowanie …

Stosowanie wzorca Obserwator w programowaniu aplikacji WEB ma na celu:

A. dopasowanie interfejsu użytkownika do różnych typów użytkowników
B. obsługę funkcji synchronicznych w kodzie aplikacji
C. powiadamianie obiektów o zmianie stanu innych obiektów
D. obserwowanie interakcji użytkownika i wysyłanie wyjątków
INF.04 Pytanie 12
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiona metoda jest implementacją algorytmu

Ilustracja do pytania 12
A. sortującego napis od znaku o najniższym kodzie ASCII do znaku o najwyższym kodzie.
B. wyszukującego znak w napisie.
C. sprawdzającego czy napis jest palindromem.
D. odwracającego napis.
INF.04 Pytanie 13
Projektowanie, programowanie …

Cechami dobrego negocjatora są:

A. intuicja, cierpliwość, asertywność
B. lojalność, nieśmiałość, uczciwość
C. dobra reputacja, przekora, porywczość
D. asertywność, pesymizm, buta
INF.04 Pytanie 14
Projektowanie, programowanie …

Założenie programowania obiektowego polegające na ukrywaniu składowych klasy tak, aby były one dostępne tylko metodom tej klasy lub funkcjom zaprzyjaźnionym, to

A. wyjątki.
B. hermetyzacja.
C. polimorfizm.
D. dziedziczenie.
INF.04 Pytanie 15
Projektowanie, programowanie …

Modyfikator dostępu poprzedzający definicję metody Dodaj() zdefiniowanej w klasie Kalkulator powoduje, że:

Ilustracja do pytania 15
A. nie jest ona dostępna z poziomu klas, które są zaprzyjaźnione z klasą Kalkulator
B. nie jest ona dostępna w klasach dziedziczących po klasie Kalkulator
C. jest ona dostępna wewnątrz klasy oraz wewnątrz klas dziedziczących po klasie Kalkulator
D. jest ona dostępna w programie głównym i może być wywołana na rzecz instancji klasy Kalkulator
INF.04 Pytanie 16
Projektowanie, programowanie …

Pierwotnym przeznaczeniem środowisk IDE o nazwach: IntelliJ IDEA, Eclipse, NetBeans jest programowania w języku:

A. Python
B. C#
C. C++
D. Java
INF.04 Pytanie 17
Projektowanie, programowanie …

Zapisane w kodzie szesnastkowym składowe RGB koloru #AA41FF po przekształceniu do kodu dziesiętnego wynoszą kolejno

A. 170, 64, 255
B. 160, 64, 255
C. 170, 65, 255
D. 160, 65, 255
INF.04 Pytanie 18
Projektowanie, programowanie …

Utworzenie procedury składowej o nazwie dodajUsera w MS SQL rozpoczyna się od poleceń

A. create dodajUsera procedure
B. add dodajUsera procedure
C. create procedure dodajUsera
D. add procedure dodajUsera
INF.04 Pytanie 19
Projektowanie, programowanie …

Która struktura danych może być zaimplementowana przy wykorzystaniu jedynie wymienionych metod:

Ilustracja do pytania 19
A. tablica
B. drzewo binarne
C. stos
D. kolejka
INF.04 Pytanie 20
Projektowanie, programowanie …

W języku C# szablon List implementuje funkcjonalność listy. Z inicjalizacji obiektu wykaz wynika, że jego elementami są:

Ilustracja do pytania 20
A. elementy typu List
B. elementy o niezdefiniowanym typie
C. liczby całkowite
D. liczby rzeczywiste
INF.04 Pytanie 21
Projektowanie, programowanie …

Zastosowanie typu DECIMAL języka SQL wymaga wcześniejszego zdefiniowania długości (liczby cyfr) przed przecinkiem oraz długości cyfr po przecinku. Jest to zapis:

A. łańcuchowy
B. zmiennoprzecinkowy
C. stałoprzecinkowy
D. logiczny
INF.04 Pytanie 22
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony fragment programu w języku C# generuje hasło. Wskaż zdanie PRAWDZIWE określające własność tego hasła:

Ilustracja do pytania 22
A. Może zawierać małe i wielkie litery, cyfry oraz symbole.
B. Jest 8 znakowe lub dłuższe oraz zawiera małe i wielkie litery oraz cyfry.
C. Jest co najwyżej 7-znakowe, co wyznacza zmienna i.
D. Może zawierać małe i wielkie litery oraz cyfry.
INF.04 Pytanie 23
Projektowanie, programowanie …

Programista może zastosować framework Angular w celu implementacji aplikacji:

A. typu front-end
B. mobilnej
C. desktopowej
D. typu back-end
INF.04 Pytanie 24
Projektowanie, programowanie …

Dane z serwera do aplikacji front-end można przesłać za pomocą:

A. metody POST
B. biblioteki jQuery
C. protokołu SSH
D. formatu JSON
INF.04 Pytanie 25
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony zapis w języku C# oznacza definicję klasy Car, która:

Ilustracja do pytania 25
A. jest zaprzyjaźniona z klasą Vehicle
B. jest klasą bazową (nie dziedziczy po żadnej klasie)
C. dziedziczy po Vehicle
D. korzysta z pól prywatnych klasy Vehicle
INF.04 Pytanie 26
Projektowanie, programowanie …

Na przedstawionych funkcjonalnie równoważnych sobie kodach źródłowych w wyniku wykonania operacji w zmiennej b zostanie zapisana wartość:

Ilustracja do pytania 26
A. 596
B. 6
C. 5
D. 5.96
INF.04 Pytanie 27
Projektowanie, programowanie …

Zadaniem interpretera jest:

A. optymalizowanie większej części kodu, w celu szybszego wykonania
B. analizowanie składni całego programu przed jego uruchomieniem
C. przetłumaczenie kodu na kod maszynowy
D. wykonanie skryptu instrukcja po instrukcji
INF.04 Pytanie 28
Projektowanie, programowanie …

Przedstawiony cytat jest opisem metodyki RAD. Rozwinięcie tego skrótu można przetłumaczyć na język polski jako:

Ilustracja do pytania 28
A. środowisko refaktoryzacji aplikacji
B. zintegrowane środowisko programistyczne
C. środowisko szybkiego rozwoju aplikacji
D. prototypowanie wsparte testami jednostkowymi
INF.04 Pytanie 29
Projektowanie, programowanie …

Aplikacja mobilna wyświetla listę, której każdy z elementów może być dotknięty palcem, aby wyświetlić jego szczegóły. Zdarzenie odpowiadające tej akcji to

A. toggled.
B. value changed.
C. button clicked.
D. tapped.
INF.04 Pytanie 30
Projektowanie, programowanie …

W tabeli przedstawiono doświadczenie zawodowe pracowników firmy IT. Do zbudowania aplikacji front-end powinien/powinna zostać przydzielony/przydzielona:

Ilustracja do pytania 30
A. Krzysztof
B. Patryk
C. Ewa
D. Anna
INF.04 Pytanie 31
Projektowanie, programowanie …

Aplikacje Web wykonane we frameworku Angular lub bibliotece React i działające na domyślnych ustawieniach portów można uruchomić na lokalnym serwerze, wpisując w przeglądarce

A. localhost:8080 (React) lub localhost:8000 (Angular)
B. localhost:3000 (React) lub localhost:4200 (Angular)
C. localhost:5001 (React) lub localhost:8080 (Angular)
D. localhost:8000 (React) lub localhost:49887 (Angular)
INF.04 Pytanie 32
Projektowanie, programowanie …

Na dwóch przykładach przedstawiono mechanizm o nazwie Binding. Ma on na celu

Ilustracja do pytania 32
A. obsługiwanie zdarzenia kontrolek interfejsu użytkownika wywołując odpowiednie funkcje.
B. obsługiwanie mechanizmu obietnic (promises) lub obserwatora (observable) w programowaniu asynchronicznym.
C. wiązanie i eksportowanie plików z różnych modułów aplikacji.
D. wiązanie właściwości (property) elementu interfejsu użytkownika z danymi bądź właściwością innego obiektu.
INF.04 Pytanie 33
Projektowanie, programowanie …

Obsługę wyjątku, który wygenerowała aplikacja należy zdefiniować w sekcji

A. finally
B. try
C. throw
D. catch
INF.04 Pytanie 34
Projektowanie, programowanie …

W środowisku IDE do tworzenia aplikacji okienkowych utworzono okno Form1. Aby zmienić ustawienia, kolejno: nazwa okna widoczna na górnej belce, domyślny kursor na strzałkę oraz kolor tła okna, należy zmodyfikować następujące pola okna Properties:

Ilustracja do pytania 34
A. Text, UseWaitCursor, BackColor.
B. (Name), Cursor, BackgroundImage.
C. (Name), UseWaitCursor, BackgroundImage.
D. Text, Cursor, BackColor.
INF.04 Pytanie 35
Projektowanie, programowanie …

Aby utworzyć aplikację mobilną typu cross-platform w języku C# można zastosować:

A. platformę Xamarin
B. platformę React Native
C. środowisko XCode
D. środowisko Android Studio
INF.04 Pytanie 36
Projektowanie, programowanie …

Na podstawie opisu umieszczonego w ramce, wskaż który rysunek przedstawia element odpowiadający klasie Badge zdefiniowanej w bibliotece Bootstrap:

Ilustracja do pytania 36
A. D
B. C
C. B
D. A
INF.04 Pytanie 37
Projektowanie, programowanie …

Jednym z etapów publikacji mobilnej w sklepie Google Play są testy Beta, których cechą charakterystyczną jest to, że są one:

A. podzielone na testy funkcjonalne, wydajnościowe i skalowalności
B. wykonane przez grupę docelowych użytkowników aplikacji
C. wykonywane przez grupę zatrudnionych testerów z firmy Google
D. przeprowadzane w oparciu o dokument z przypadkami testowymi
INF.04 Pytanie 38
Projektowanie, programowanie …

Metoda poszukiwań w tablicach posortowanych, która polega na podzieleniu tablicy na kilka bloków i wyszukaniu liniowym tylko w tym bloku, w którym docelowy element może się znajdować, w języku angielskim nosi nazwę

A. Exponential search.
B. Binary search.
C. Jump search.
D. Ternary search.
INF.04 Pytanie 39
Projektowanie, programowanie …

Oznaczeniem komentarza jednoliniowego w języku Python jest:

A. !
B. //
C. #
D. ""
INF.04 Pytanie 40
Projektowanie, programowanie …

Kolor Pale Green w systemie RGB ma postać RGB(152, 251, 152). Kod szesnastkowy tego koloru wynosi:

A. A0 FE A0
B. 98 FE 98
C. A0 FB A0
D. 98 FB 98